treści przedmiotowej

Encyklopedia PWN

dydaktyka
[gr. didaktikós ‘dający się nauczyć’ < didáskō ‘uczę’],
dział pedagogiki zajmujący się analizą celów, treści, metod, zasad i form organizacyjnych procesów kształcenia (nauczania i uczenia się) oraz ich psychol.-społ. uwarunkowań.
system klas dokumentów (czyli zespołów obiektów mających przynajmniej jedną cechę wspólną), które są zwykle uporządkowane hierarchicznie (klasyfikacja);
prawda, gr. etētymía, alḗtheia, łac. veritas,
filoz.
purusza
[sanskr. puruṣa ‘mężczyzna’],
filoz. ind. w filozofii indyjskiej, zwłaszcza w systemach sankhji i jogi, bezczynny byt, czysta, niezróżnicowana, zindywidualizowana i wyzuta z treści przedmiotowej świadomość;
Wittgenstein
[wı̣tgnsztain]
Ludwig Josef Johan Wymowa, ur. 26 IV 1889, Wiedeń, zm. 29 IV 1951, Cambridge,
filozof austriacki, jeden z najbardziej wpływowych filozofów XX w..
Fichte
[fı̣śtə]
Johann Gottlieb Wymowa, ur. 19 V 1762, Ramramenau (Saksonia), zm. 27 I 1814, Berlin,
filozof niemiecki, jeden z głównych przedstawicieli klasycznej filozofii niemieckiej.
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia